Naar Jasper

12 mei 2019 - Jasper, Canada

En alweer stralend weer vandaag! Wat het landschap nog mooier maakt dan het al is. De weg naar Mount Robson (3950 m) heeft regelmatig een hoog ansichtkaart gehalte, door de strak blauwe lucht en de besneeuwde bergtoppen. We stoppen voor korte wandelingetjes naar watervallen (wat zou Canada zijn zonder hen) en drinken koffie op een herinneringsbankje aan de oever van Lake Moose. We rijden de provincie Alberta binnen en daarmee ook een andere tijdzone. Meteen is de dag 1 uur korter. Even later komen we bij de toegang van Jasper National Park, waar we onze toegangspassen (thuis via marktplaats goedkoop aangeschaft, jaja) zichtbaar bij de voorruit aanbrengen. We besluiten om meteen door te rijden naar Wapiti campground en de rest van de dag lekker uierend door te brengen. Midden in het bos, geen voorzieningen (ook geen internet!), dry camping dus.

Afgelegde afstand 125 km 28°C

Wapiti Campground – Jasper

1. Brigitte:
    15 mei 2019
    Ook Zen zie ik wel!
  2. Eduard:
    16 mei 2019
    Hoi Frans & Toiny, het zijn weer prachtige foto's! Wat een geweldige natuur met die majestueuze bergen, het blauwe water, al het groen. Het ziet er ongerepter uit dan in Amerika, het doet ons meer denken aan Skandinavië of IJsland, maar daar zijn geen kolibries en wordt het geen 29 graden. En wat hebben jullie een grote bak, een rijdend appartement! Wel fijn dat het wat rustiger is op de weg. Geniet van jullie vakantie, we blijven jullie volgen! Groetjes van Fien & Eduard