Vancouver, het slot resumé

26 mei 2019 - Vancouver, Canada

De laatste dag, voordat we morgen de camper inleveren en terugvliegen. Prachtig weer! We gaan met de bus richting stad en wandelen een beetje zigzaggend door Gastown, het historisch centrum van Vancouver. Bij de Steamclock is het net 12 uur, dus we kunnen nu de hele riedel beluisteren. Tijdens het zigzaggen komen we per ongeluk in een wijkje waar de daklozen zich verzamelen, niet iets om echt blij van te worden, deze downside van zo'n grote stad. Op Victory Square is een happening aan de gang  van allerlei vrijwilligers organisaties met muziek, dans en gratis fruit en cupcakes. Na (alweer) een heerlijke IPA pakken we de bus naar het Stanley Park waar het lekker druk is, maar omdat het park zo enorm groot is merk je daar weinig van. Natuurlijk de totempalen bekeken waar het park zo bekend van is. We wandelen terug om in Westend op Robson street (bedankt voor de tip Marjo) de vakantie af te sluiten met een terrasje bij de Irish Pub.

Er zijn mensen die het heerlijk vinden om steeds terug te gaan naar de plekken die ze al kennen en leuk vinden. Prima natuurlijk, ieder zijn ding, maar wij behoren daar niet toe. Wij vinden het juist leuk om steeds nieuwe plekken te ontdekken en ons te laten verrassen.  Deze vakantie paste daar dan ook weer volledig in, behalve het rijden en kamperen met een camper was alles nieuw en wat hebben we er weer van genoten! Sommige dingen vielen wat tegen, zoals de bevroren meren in de Rockies (we hadden ze liever azuurblauw gezien) maar daar was gemakkelijk over heen te komen. Hoogtepunten waren de ansichtkaarten van de Icefields Parkway, de wandelingen in Glacier NP en in het regenwoud van de Pacific Rim. En niet te vergeten de beren langs de kant van de weg!

O ja, sinds oktober vorig jaar is canabis gelegaliseerd in Canada en dat zul je weten ook. In de grotere plaatsen hangt op veel plaatsen een dikke wietwalm en zie je overal jongeren met een stickie in de hand. Onze Manus zou het geweldig hebben gevonden.

Afstand afgelegd 0 km, 24-28°C
Capilano River RV Park – West Vancouver

Totale afstand afgelegd 3406 km en 790 liter benzine getankt.