Naar het Westen

17 mei 2019 - Donald, Canada

Het meest oostelijke punt van deze vakantie hebben we bereikt, vanaf nu trekken we weer richting west. Maandag is het hier Victoria Day, vanaf vandaag heeft zo ongeveer iedereen een lang weekend en trekt er op uit. Drukte is dus te verwachten en alle campings in de parken vol. We zullen wel zien waar we terecht komen.

We moeten eerst terug naar Lake Louise, een stuk ervan doen we via de route parallel aan de snelweg, lekker rustig.

We rijden Highway 1 door Yoho National Park waar we wat uitstapjes willen maken. Tsja, dat valt tegen, bordjes Closed/Fermé verhinderen dat. Bij het Visitor Center horen we dat de sneeuw pas laat aan het verdwijnen is dit jaar en dat daardoor nog veel wegen en trails gesloten zijn. Maar Emerald Lake is wel toegankelijk en dat is werkelijk een beauty!!  Prachtige kleur, stil water met geweldige weerspiegeling van bossen en bergen. Het café bij het meer is open en daar gaan we ons te buiten aan een typisch Canadees gerecht: poutine. Al dan niet gekruide (in ons geval Cajun) frieten met daarover kaas. Een portie voor ons tweeën was genoeg, lekker.

Nog een stop bij een Natural Bridge over de Kicking Horse River en dan op zoek naar een camping. Probleemloos eentje gevonden zowaar met Wifi!

Voor morgen de route uitgestippeld en een camping gereserveerd, niet zo ons ding maar in dit drukke weekend wel zo praktisch.

Afgelegde afstand 194 km 18°C

Campers Haven RV & Tent Park – Donald (geen aanrader)

1. Sonja en Eddy:
    18 mei 2019
    Amai. Om jaloers te worden. En wij vinden Echternach al mooi.