Naar Banff

15 mei 2019 - Banff, Canada

De Rocky Mountains hebben niet veel plek om wegen aan te leggen, evenmin is er veel ruimte voor spoorwegen. De camping bij Lake Louise ligt dus naast de spoorlijn, de toegangsweg kruist de spoorlijn, dus daar is een overweg. En wat doen treinen in Noord Amerika bij overwegen? Jawel flink hard fluiten. Iedere 2 uur een trein, dat levert dus een flink onderbroken nachtrust op. Gelukkig schijnt de zon deze ochtend, dat maakt weer veel goed.

Eerst maar naar Lake Louise, het meest gefotografeerde meer van Canada. Dat ligt flink hoog, dus we hebben weinig hoop op opaalgroen water. Vier parkeerplaatsen vol met voertuigen, dit hebben we nog niet eerder meegemaakt. Her en der nog flinke bulten sneeuw en inderdaad een mooi wit bevroren meer. Met een foeilelijk hotel, Chateau Lake Louise. En vele tientallen Aziaten, van die selfie kikkers!

We rijden richting Banff en maken onderweg een uitstapje naar Johnston Canyon. Ook al weer druk. We wandelen naar de eerste van de zes watervallen over een pad dat gedeeltelijk hoog boven de rivier tegen de wand van de canyon is bevestigd, maar wel goed beveiligd met een stevig hekwerk. Het wordt wel een waterval vakantie op deze manier!

De rit naar Banff is opnieuw een van grote schoonheid zeker nu de zon volop schijnt. Prachtig weer die bergpieken boven al dat groen. Hier zie je trouwens beduidend minder bruine bomen dan bij Jasper, daar is al ruim 50% aangetast door de Pine Beetle en dus ten dode opgeschreven.

We zijn al vroeg bij de camping, boeken een plek voor 2 nachten en besluiten om het verder vandaag voor gezien te houden. Biertje, boek, verder niks meer vandaag. Morgen eens kijken of we ergens internet kunnen vinden.

Afstand afgelegd 95 km 18°C

Tunnel Mountain Village II Campground – Banff

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willem:
    17 mei 2019
    Toiny en Frans, wat een adembenemende foto's, wat een landschap, schitterend. Net zo relaxed als USA?
  2. Brigitte:
    17 mei 2019
    Daar is het ook prachtig!
    Genieten van een schitterende natuur!
    😚😚😚