Naar Vancouver Island

21 mei 2019 - Victoria, Canada

Vandaag een 'verplaatsing dag', we rijden ongeveer 2 uurtjes naar de veerboot in Tsawwassen ten zuiden van Vancouver en varen dan (na ongeveer drie kwartier wachten) in zo'n anderhalf uur naar Vancouver Island. Lekker weertje, zonnetje, rustig water, we zitten achter een glazen windscherm op het dek lekker te relaxen. Bij Victoria vinden we een plek op camping Fort Victoria, van hieruit is er een zeer regelmatige busverbinding naar het centrum, maar dat is voor morgen. Nu lekker in het camping stoeltje met een blikje en een nootje.

Vandaag eens wat feitjes over 'onze' camper. Bevalt het zo'n grote (30 voet=9 meter)? Ja, er is veel ruimte en dat is natuurlijk comfortabel. Zou een kleinere vervelend zijn geweest? nee. Uit ervaring weten we dat je met de gemiddelde maat (25 voet=7,5 meter) prima uit de voeten kunt en parkeren in plaatsjes en manoeuvreren is daarmee wat gemakkelijker. Deze bak die we nu hebben rijd overigens wel erg soepel. De V10 6.8 liter motor met automaat trekt de boel met gemak ook in de bergen en de cruise control (ik denk in 90% van de afstand gebruikt tot nu toe) is een genot. Het verbruik valt tot nu toe niet tegen, 25 liter op 100 km tegen een gemiddelde benzineprijs van € 0,91. Achteruit inparkeren op campings gaat ook prima, natuurlijk wel met hulp van parkeermanager Toiny.

Afstand gereden 165 km 20°C

Fort Victoria RV Park – Victoria