Toerist spelen

19 mei 2019 - Lake Country, Canada

De zon schijnt volop als we wakker worden. Zondag, dus ontbijt speciaal: bacon and eggs. We doen het rustig aan, een mooie afwisselende route vandaag. We steken weer met een pont het Arrow Lake over en rijden dan in richting Noord. Dan weer door bos, dan weer door een brede vallei, omhoog, omlaag, langs een diepe canyon of langs een kabbelende rivier.

Wat vinden we van Canada en de Canadezen ten opzichte van de zuiderburen? Qua plaatsen en wegenstructuur lijkt er niet veel verschil, ook de vrijetijdsbesteding komt veel overeen. Wel vinden wij allebei de Canadezen minder toegankelijk dan de Amerikanen. Wat terughoudend en minder snel genegen tot een praatje (uitzonderingen daargelaten). Niet vriendelijk, maar ook niet echt onvriendelijk, misschien zijn er ook wel erg veel buitenlandse toeristen in dit gebied.

Als we op vakantie zijn doen we vaak van die dingen die we thuis niet zo snel zullen doen, zoals zo'n kneuterig openluchtmuseumpje bezoeken. Vandaag bezoeken we dus de o'Keefes Ranch. Midden 19e eeuw trekken een paar cowboys met wat koeien (zo'n 10.000) van Oregon naar het Okanaga meer, claimen een stuk grond en binnen de kortste keer verrijst er een complete gemeenschap inclusief kerk, school en General Store. Over de oorspronkelijke bewoners wordt natuurlijk in dit museum met geen woord gerept. Al met al toch wel een leuk museum, en we kregen ook nog gratis koffie met een cookie (we keken blijkbaar wat sip toen we hoorden dat het café gesloten was en toen werd ons op het terras toch koffie geserveerd. Dus hier dan weer wel heel vriendelijk!)

We strijken neer op een grote camping aan Wood Lake, met jachthaven en Pub. Daar drinken we op het terras een lekkere ongefilterde IPA en nuttigen daarna nog een heerlijke fish and chips.

Een leuke, rustige en ontspannen dag vandaag zonder spectaculaire hoogtepunten.

Afstand afgelegd 215 km 23°C

Wood Lake RV Park and Marina – Lake Country