On the road again

8 mei 2019 - Coquihalla Canyon Provincial Park, Canada

Vandaag, woensdag 8 mei de camper ophalen en dan zijn we weer "on the road again". Natuurlijk heel vroeg wakker na die dag van gisteren, de taxi naar de verhuurder zou om 12 uur komen dus tijd genoeg om het reisschema nog eens door te nemen. En degenen die ons kennen weten al wat er komt, het schema werd helemaal omgegooid! In plaats van eerst Vancouver en dan het rondje tegen de klok in gaan we met de klok mee en zetten we het bezoek aan Vancouver in de wacht. Dit vooral vanwege de weersvooruitzichten in het binnenland en de openingstijden van wat campings aan de zuidkant.

Het ophalen van de camper ging behoorlijk vlot, de lengte (ruim 9 meter) was even wennen maar na 2 stoepranden in een rechterbocht lukte het verder zonder problemen. Onderweg boodschappen gedaan bij Canadian Superstore, daar waren we ruim 2 uur aan kwijt, maar nu kunnen we ook een tijdje vooruit. Het prijsniveau is hier behoorlijk hoog, gelukkig is de euro flink meer waard dan de Canadese dollar. Gestopt op de camping van Coquihalla Canyon bij Hope, lekker rustig in het bos. Het achteruit steken was wel even lastig, maar dat gaat vast wel wennen.

Afstand gereden 155 km, 28° C

Coquihalla Canyon Campground – Hope