Regen en Regenwoud

18 mei 2019 - Burton Historical Park Campground, Canada

Weer een koude nacht en bij het wakker worden regenachtig weer. We blijven wat langer liggen en douchen in de camper, het camping sanitair is nogal ouwe meuk.

We stoppen op Rogers Pass in Glacier NP, bezoeken het Visitor Center en zetten onze horloges een uur terug, we zijn zojuist weer een tijdgrens gepasseerd, de dag duurt vandaag een uurtje langer. We krijgen te horen dat er net vanaf vandaag een aantal trails weer geopend zijn die ook op ons lijstje staan. Komt dat even mooi uit. De eerste twee liggen in een stuk van het binnenlandse regenwoud in Glacier NP, Hemlock Grove boardwalk en Giant Cedar boardwalk (de Drifters bedoelden volgens mij toch een heel andere boardwalk). Tijdens de (korte) wandelingen is het gelukkig zo goed als droog, hoewel het heet toch niet voor niets Regen​​Woud. Prachtige stukken natuur, kwetsbaar voor de oprukkende aanwezigheid van mensen en daarom tegenwoordig goed beschermd.

Daarna in Mount Revelstoke NP een stuk Wetlands met een aparte begroeiing, de Skunk Cabbage. Normaal zie je wetlands vanaf de zijkant of van boven, hier loopt alweer een boardwalk er dwars doorheen.

We doen wat inkopen in het plaatsje Revelstoke en rijden daarna over een zeer rustige weg richting zuid. Onderweg nog 2 beren aan de rand van de weg, die er snel vandoor gaan. Verderop een oversteek van 20 minuten met een veerpont over een flinke plas water. Alle binnenlandse veerboten zijn gratis in BC, wat een service. Nog een uurtje en we zijn op de camping waar we van de beheerster een werkelijk prachtige plek krijgen met uitzicht over het meer en de bergen. De mooiste plek van deze vakantie tot nu toe.

Afstand afgelegd 262 km 8 - 15°

Burton Historical Park Campground – Burton