Banff

16 mei 2019 - Banff, Canada

Regenachtig vandaag en koud. Eerst maar naar Banff, waar een parkeerplaats vinden nog niet meevalt (zo'n lange bak heeft ook zo z'n nadelen). Het plaatsje oogt  netjes Engels, niet veel bijzonders maar wel gezellig druk. We drinken uitstekende koffie en kunnen meteen het wereldwijde web op.

De rit naar Sulphur mountain en de warmwaterbronnen was tevergeefs, door werkzaamheden weinig parkeerruimte en die was ram vol.

Het uitstapje naar Historic Cave and Basin museum viel wat tegen. De grot met warmwaterbron is het begin van het Canadese National Park systeem, het geheel was erg gericht op de jeugdige bezoekertjes. Maar toch maar even een T-shirt en sweatshirt gescoord, dat dan weer wel. En Toiny natuurlijk het onvermijdelijke linnen theedoekje.

Het is inmiddels wel droog, al blijven de wolken verdacht laag hangen. We lopen een korte maar mooie trail op Tunnel Mountain met prachtige uitzichten op de vallei van Bow River en enkele hoodoo's.

We rijden nog naar Lake Minnewanka en Two Jack Lake, beide niet meer bevroren, joepie!! Het laatste met een fraaie opaalgroene kleur en prachtige weerspiegeling van de boen en bergen. Onderweg nog enkele overstekende Long Horn Sheep en twee grazende jonge Elks. Ondanks het druilerige en sombere weer zijn we allebei blij dat we deze dag hier doorgebracht hebben ipv verder te rijden.

Afstand afgelegd 61 km 8 °C

Tunnel Mountain Village II Campground – Banff